La Sagrada Família.
La façana de la Passió.
Les sòbries escultures son de Josep Mª Subirachs.

 

La Sagrada Família
Interior del Temple.
"Les bovedes les vull fer paraboloides hiperbòliques per moltes raons. És un signe magnífic de la Santíssima Trinitat, perquè son dues generatrius rectes e infinites, i una tercera generatriu, també recta e infinita, que s'aguanta sobre les altres dues. El Pare i el Fill relacionats per l'Esperit Sant. Els tres igualment infinits, els tres una sola cosa".
 


La Sagrada Família.

La façana del Naixement
.
Aquesta façana expressa la il·lusió i el goig de la vida;
els campanars acabats  amb els atributs episcopals i la lloança  "Hosanna-Excelsis", estan dedicats als apòstols
Sant Bernabé,  Sant Simón,  Sant Judas i Sant  Matias.

La Pedrera (Casa Milà).
Façana.
"Aquesta obra està concebuda com un monument a la Verge del Roser, ja que Barcelona esta mancada  de monuments. I com que el cost seria extraordinari, he decidit escatimar en la construcció: La Casa Milà està construïda de pobre, agafant uns elevats coeficients de resistència dels materials".  "No m'estranyaria que en un futur aquesta casa la convertissin en un gran hotel".


 
La Pedrera (Casa Milà).
Forat d'escala i xemeneies.
"La realització d'una cosa consisteix en posar la seva llei d'acord amb la llei de la creació (sense això no subsistiria, no tindria consistència): i per aconseguir-ho es imprescindible l'experiència, ja que es la sanció de la creació". 

Cadira
Tot i que aquesta cadira i el seu corresponent banc son originaris de Casa Calvet, ara mateix els podreu veure a l'entrada del que va ésser l'apartament de Gaudí a La Pedrera.


La Pedrera (Casa Milà).
Golfes.
"Els paraboloides, hiperboloides i helicoides varien constantment la incidència de la llum, tenen una riquesa pròpia de matisos que fan innecessària la ornamentació i el modelatge". 


Casa Batlló.
Detall de la coberta.
A la coberta es pot veure la inscripció dorada de la Sagrada Família.


 


Casa Batlló.
Façana i balcó.

Colònia Güell.
La Cripta i el pòrtic-rampa de la futura església..
"Al fer aquest temple m'he proposat seguir una tradició nostra, la  tradició mediterrània. Tot estil arquitectònic ha nascut al voltant   del temple i tot art innovador ha de fer el mateix. El veritable art  ha estat sempre al Mediterrani: Síria, Egipte,  Grècia, Itàlia, etc.."

 

Colonia Güell.
Interior de la Cripta.
"L'home es el instrument d'un Ser Superior; l'home només té la llibertat del pla del triangle".

Parc Güell
Detall de l'escalinata central.
El llangardaix ofereix l'aigua de la pedra originària

   

Parc Güell
Plafó fet amb vidre de color.
"La saviesa es superior a la ciència. El seu nom ve de sapere, que vol dir assaborir (saviesa); es refereix al fet. La saviesa es riquesa, es un tresor; la ciència ens dona la certesa de les coses  analitzades; és necessària per a que en el tresor no s'hi colin monedes falses".

Parc Güell
Porxo viaducte.
"La Bellesa és el resplendor de la Veritat, i el resplendor sedueix a tothom; per això l'art és universal. En canvi la ciència, el racionalisme, és per a intel·ligències capacitades".

 
 
 
Torre Bellesguard.
Façana principal.
Gaudí que havia abandonat feia temps el goticisme, el reprèn en aquesta obra de maduresa, en homenatge al rei Martín el Humano.

Torre Bellesguard.
Vidriera dels tres Reis d'Orient.

 
 
 

Casa Calvet.

Façana principal.
L'atracció d'en Gaudí per l'estil barroc queda patent en el tractament continu de l'escultura decorativa que exhibeix a aquesta coberta cupular sostinguda pels pilars de la tribuna.
Catedral de Palma.
Rosetó. Il·luminació feta per Gaudí.
"No es tracte de fer una reforma, sinó d'una restauració, i no en el sentit restringit de refer elements d'un determinat estil o època sacrificant els d'altres èpoques, sinó en el sentit de retornar les coses al seu lloc i a la seva veritable funció. És doncs, una restauració arquitectònica - litúrgica".

Bodegues Güell.
Façana nord.
.

Casa Botines.
Façana principal.


 
 

Palau Episcopal d'Astorga.
Absis de la capella.
Palau Episcopal d'Astorga.
"Quan tenia que fer algun projecte dins d'un estil tradicional concret procurava posar-me dins de les circumstancies i característiques d'aquest estil. Llavors, i només llavors, podia crear amb tota llibertat".

 

 
 



Col·legi de Santa Teresa de Jesús.

Corredor del primer pis i detall del escut de la comunitat sobre columna helicoidal.
 

       




Palau Güell.
Interior de la tribuna.
"Per fer les coses bé és necessari: primer l'amor cap a elles; segon la tècnica".

Palau Güell.
Xemeneia.
La forma troncopiramidal, decorada amb el variat trencadís ceràmic, evoca els cons de teixir que s'utilitzaven a la fàbrica dels Güell.

Palau Güell.
Columna del rebedor.
"Güell és un senyor, perquè així com el que te diners i és fa notar no és més ric, el que te diners i no ho ostenta, els domina, te el domini i per tant es un senyor.

 

Palau Güell
Escut de la façana
El cilíndric escut de Catalunya coronat amb l'elm de cota de malla sobre el que hi ha l'àguila, es una obra mestra de la serralleria que, per la seva dificultat, Gaudí va tenir que dirigir-la personalment.

 
 
 



Pavellons i reixats de la Casa Güell.
Porta d'entrada.
Drac. El jardí de les Hespérides (filles d'Atlas i Hesperis) estava ple de fruits celestials, incloses les pomes d'or. El seu guardià era un drac ferotge alat, potser semblant al representat a aquesta magnífica obra de forja i fosa.

Casa Güell.
Entrada principal.
"Essent edificis de poca alçada, vaig decidir fer-los de tàpia, que es el material més econòmic i el menys conductor de la temperatura".

Casa Güell.
Detall del pinacle.
Pedra i totxos amb subtils incrustacions ceràmiques al morter i pedra artificial sostenen aquest sorprenent taronger d'antimoni.




Villa Quijano
Columnes de l'entrada i façana oest.



Casa Vicens.
Façana lateral.
"Els acartelats successius dels àrabs estan més a la vora de la funícula que els arcs medievals cristians".